NL

NL FR
Groepsfoto-smartphoto-60-jaar

Vier 60 jaar smartphoto met ons mee!

Smartphoto viert dit jaar met trots haar 60-jarig bestaan, een mijlpaal die zes decennia van innovatie, kwaliteit en klantgerichtheid symboliseert. Sinds onze oprichting in 1964 zijn we gegroeid van een bescheiden fotodienst tot een toonaangevende speler in de wereld van gepersonaliseerde fotoproducten. We hebben ons altijd aangepast aan de veranderende tijden en technologieën, maar één ding is onveranderd gebleven: onze toewijding om mensen te helpen hun meest waardevolle momenten vast te leggen en te delen.

Onze grootste trots zijn de ‘60 years of smiles’. Of het nu gaat om het vereeuwigen van dierbare herinneringen of het creëren van unieke cadeaus, al 60 jaar lang lopen wij voorop in het leveren van producten die mensen dichter bij elkaar brengen en een glimlach op hun gezicht toveren. We nodigen je dan ook van harte uit om dit bijzondere jubileum met ons mee te vieren! Ontdek onze exclusieve jubileumcollectie en profiteer van de speciale aanbiedingen die we ter gelegenheid van deze mijlpaal hebben samengesteld. Neem een kijkje in ons assortiment en ontdek wat ons al zes decennia lang zo bijzonder maakt.

Ontdek ons limited edition ontwerp!

Om ons 60-jarig jubileum extra speciaal te maken, hebben we een exclusief design uitgebracht dat je kunt terugvinden op een reeks unieke producten. Deze feestelijke collectie omvat onder andere onze klassieke mok, een heerlijk chocolade hart, de retro aansteker, placemats en smartphone covers, elk bedrukt met ons groovy sixties jubileumontwerp. Of je nu een cadeau zoekt voor een geliefde of jezelf wilt trakteren op een bijzonder aandenken, deze limited edition items zijn de perfecte manier om mee te vieren en een stukje van ons verhaal in huis te halen.

Het zaadje werd geplant bij Foto De Buck

Elke fotograaf weet dat er magie in fotografie zit, van het nemen van foto’s tot het analoog ontwikkelen. Ook Oscar De Buck voelde die magie in 1907 en opende een kleine fotozaak. Hij specialiseerde zich in portretfotografie en maakte vooral foto’s van lokale families en dorpsgezichten. Na verloop van tijd raakten zijn zonen en schoonzoon geïnspireerd door Oscars passie en begonnen zelf ook een fotozaak. Foto De Buck werd een begrip in de streek van Wetteren, zowel voor de kwaliteit van hun filmontwikkeling als hun vakmanschap als fotografen.
Meer Minder
Het zaadje werd geplant bij Foto De Buck

Moderniseren met DBM Color

Met de commercialisering van fotografie in de jaren ’60 sloegen de gebroeders De Buck, samen met hun schoonbroer Jerôme Mussche, de handen ineen om een modern fotolab op te richten. In 1964 openden ze DBM Color (De Buck - Mussche Color) aan de Kwatrechtsteenweg in Wetteren. Binnen enkele jaren wist de familie De Buck-Mussche het lab om te vormen tot een van de modernste fotolabo’s ter wereld, gespecialiseerd in de ontwikkeling, printing en afwerking van kleurenfoto’s. Ze noemden het ontwikkelen van foto’s “een wonder van chemie en technologie”. Dankzij hun innovatieve aanpak groeide de reputatie van DBM Color snel, en steeds meer fotografen wilden deel uitmaken van hun netwerk. In slechts enkele jaren breidde DBM Color zich uit naar een netwerk van meer dan 800 partnerfotografen.
Meer Minder
Moderniseren met DBM Color

Spector als kwalitatief merk

In de jaren ’70 voelde het management dat de fotofinishingtak als aparte business nog niet sterk genoeg stond en creëerde daarom een nieuwe merknaam: Spector. Deze naam stond garant voor snelle en probleemloze kwaliteitsprints, en ‘Spector kwaliteit’ werd al snel een begrip in Vlaanderen. Wat volgde waren jaren van voortdurende investeringen in de meest geavanceerde printtechnologieën. In 1982 vond dan ook een logische expansie plaats naar Nederland, en later in de jaren ’80 naar Frankrijk en Zweden. Hoewel de fotografiemarkt in de jaren '90 nog steeds voornamelijk gebaseerd was op analoge camera’s en film, begon er tegen het begin van het nieuwe decennium iets te veranderen. Een revolutie stond voor de deur.
Meer Minder
Spector als kwalitatief merk

Digitale tsunami van smartphoto

In enkele jaren tijd veranderde de situatie volledig. Een team onder leiding van CEO Stef De Corte stond voor een grote uitdaging: een volledige digitale heroriëntatie van het bedrijf. Uit intensieve brainstormsessies kwamen drie kerncategorieën naar voren: producten waar herinneringen aan gekoppeld zijn, blikvangers die je graag in huis toont, en gepersonaliseerde cadeaus. Kort daarna zagen naast de eerste fotoboeken, kaartjes, kalenders en fotocanvassen het levenslicht. In 2011 werd de nieuwe merknaam ‘smartphoto’ gelanceerd, die staat voor slimme oplossingen voor je foto’s. Elk nieuw fotoproduct wordt ontwikkeld volgens het credo ‘smart, simple, smile’. Zelfs na deze transformatie blijft het leveren van waarde voor de klant voorop staan, net zoals het al die jaren de kern van het bedrijf is geweest.
Meer Minder
Digitale tsunami van smartphoto

Gelieve even te wachten...